مهندسی پزشکی

وبلاگ مهسا باستانی نویسنده سایت بایوآرت(اخبار فناوری تیم مک گیل)

مهندسی پزشکی

وبلاگ مهسا باستانی نویسنده سایت بایوآرت(اخبار فناوری تیم مک گیل)

بازگشت عملکرد طناب نخاعی آسیب دیده با تزریق فیبرین ماهی قزل آلا

ملینا گهرور
یک آسیب، هرچند کوچک میتواند به از دست دادن عملکرد بخشی از بدن منجر گردد. به عنوان مثال، آسیب به گردن می تواند منجر به فلج دستها و پاها، بی حسی در زیر شانه ها و یا عدم توانایی کنترل مثانه و روده شود.

دانشمندان مرکز تحقیقات UC Irvine's Reeve-Irvine با تزریق فیبرین ماهی قزل آلا در نخاع و یک ژن مهارکننده در مغز عملکرد حرکتی اختلالات آسیب های نخاعی را ترمیم کردند.

در مطالعه ی انجام شده بر روی جوندگان، Gail Lewandowskو  Oswald Stewardبا به تاخیر انداختن روند رشد مولکولی برای شکل گیری اتصالات عصبی و فراهم آوردن یک تکیه گاه برای آکسون نورون ها در محل جراحت، توانستند رشد و پیوند دوباره را در آکسونها زنده کنند.

در سال 2010، Steward کشف کرد که آکسونها پس از حذف آنزیمی به نام  PTEN که رشد مولکولی آنزیم ها را کنترل میکند، رشد و نمو میکنند. فعالیت PTEN در اوایل رشد، کم است و به سلول اجازه ی تکثیر میدهد. پس از آن فعال شده و مانع هر گونه توانایی بازسازی میشود.

 دو سال بعد، تیم UCI با تزریق فیبرین ماهی قزل آلا در محل جراحت طناب نخاعی موشها، شاهد اتصال آکسونها به هم و رشد مجدد و ترمیم آنها بودند.

داده ها بیانگر این موضوع اند که با حذف PTEN و تزریق فیبرین قزل آلا، با توجه به رشد مجدد آکسونها، مهارت های حرکتی نیز  به طور 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.